Newsletter
Podaj swój adres e-mail, aby otrzymywać informacje o nowościach, promocjach oraz specjalne oferty tylko dla subskrybentów. Nie spamujemy :)
Opcje przeglądania
Cena
  • od
    do
 

O MARCE

    Faber-Castell jest jednym z największych producentów najwyższej jakości produktów do pisania, rysowania, malowania oraz kreatywnej twórczości na świecie. Kompleksowe zaopatrzenie zakładów produkcyjnych w drewno pochodzące z odpowiedzialnie zarządzanych plantacji czyni grupę Faber-Castell liderem w sprawach dbałości o sprawy środowiskowe.

EKOLOGIA

  • Faber-Castell jest neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla dzięki ponad 13 000 hektarom własnych plantacji leśnych w Kolumbii i Brazylii. Projekt gospodarki leśnej w Kolumbii zapewnia pracę lokalnym leśnikom i mieszkańcom, a spółce Faber-Castell zapasy wysokiej jakości drewna. Przede wszystkim jednak przyczynia się do zmniejszania emisji dwutlenku węgla przez firmę dzięki certyfikatom emisyjnym.
  • Faber-Castell wzmacnia swoją pozycję jako spółka z neutralnym bilansem emisji CO2 dzięki wzorcowemu projektowi społecznemu zalesiania Kolumbii. Na terenie ponad 3 000 ha po byłych pastwiskach spółka zasadziła drzewa, które służą do produkcji ołówków. Udział z zysku z obróbki drewna zostaje przekazany lokalnym farmerom, którzy są właścicielami ziemi. Poza promowaniem ochrony środowiska niniejszy projekt zapewnia rolnikom alternatywę dla uprawy roślin narkotycznych, wspiera w utrzymaniu się i sprzyja wewnętrznej stabilizacji regionu.
  • Zalesianie Kolumbii jest jednym z pierwszych projektów zorganizowanych przez Organizację Narodów Zjednoczonych – „Mechanizm czystego rozwoju” (ang. Clean Development Mechanism, CDM), wprowadzonych w ramach Protokołu z Kioto. Spółka Faber-Castell (prawdopodobnie jako pierwsza prywatna firma na świecie) od 2013 roku ma możliwość handlu certyfikatami emisyjnymi pozyskiwanymi z tych plantacji. 100% drewna używanego przez Faber-Castell do produkcji ołówków pochodzi z ekologicznych zasobów leśnych, z których więcej niż 95% posiada certyfikat Rady ds. Odpowiedzialnej Gospodarki Leśnej (ang. Forest Stewardship Council, FSC). Naturalne drewno jest i pozostanie w zakresie głównych zainteresowań spółki Faber-Castell jako odnawialny i najbardziej przyjazny dla środowiska materiał do produkcji ołówków i kredek.

HISTORIA

  • W 1761 roku w miejscowości Stein nieopodal Norymbergii Kaspar Faber porzucił pracę stolarza i rozpoczął działalność jako drobny producent ołówków, tym samym tworząc podwaliny spółki Faber-Castell. Do znaczącego rozwoju firmy doszło jednak dopiero w roku 1839 w czasie, gdy firmą kierował baron Lothar von Faber. Lothar von Faber był nie tylko twórcą sześciokątnego ołówka, ale także pierwszym z producentów, który od 1840 roku rozpoczął oznaczanie produktów nazwą swojego zakładu. Były to pierwsze markowe przybory do pisania na świecie. Ołówki miały dokładnie określone standardy długości, średnicy i twardości grafitu czym bardzo szybko uzyskały doskonałą opinię jako produkty wysokiej jakości.
  • W 1849 roku w Nowym Jorku otwarto pierwszy zagraniczny oddział firmy. Kolejne powstały w Londynie, Paryżu, Wiedniu i Sankt Petersburgu.
  • W 1898 roku wnuczka Lothara von Fabera poślubiła hrabiego Aleksandra z rodu Castell-Rüdenhausen. W ten sposób, za zgodą króla Bawarii, powstał nowy ród hrabiowski Faber-Castell.
  • W 1905 roku hrabia Aleksander von Faber-Castell stworzył klasyczny, zielony ołówek CASTELL 9000, który do dziś, dzięki niezwykłej jakości jest legendą światowego rynku. Dla tego czołowego produktu został wybrany motyw dwóch rycerzy, walczących ołówkami. Od tego czasu ołówek CASTELL 9000 uważany jest za synonim jakości, tradycji i produktu nie do pokonania.
  • W 1928 roku kierownictwo w firmie przejął hrabia Roland von Faber-Castell, właściciel pakietu kontrolnego akcji Lapis Johann Faber S/A w Brazylii, największej fabryki kredek i ołówków na świecie. W związku z rozwojem działalności międzynarodowej i handlowej Faber-Castell osiągnął pozycję globalnego lidera w swojej branży.
  • W 1978 roku prezesem firmy został przedstawiciel ósmego pokolenia rodziny Faber-Castell, hrabia Anton Wolfgang von Faber-Castell, którego głównym celem jest dążenie do innowacyjności, ale w powiązaniu z tradycją, oraz wdrożenie dalekosiężnych standardów w kwestiach społecznych i ekologicznych. Niemal 100 lat po wprowadzeniu ołówka CASTELL 9000, w 2000 roku, hrabia A.W. von Faber-Castell przedstawia srebrny ołówek GRIP 2001, który jest najlepszym przykładem innowacyjności produktu i w pełni oddaje wizję spółki Faber-Castell „Tworzyć zwykłe rzeczy niezwykle dobrze”.
  • Za swoje zaangażowanie w dziedzinie ekologii hrabia A.W. von Faber-Castell w 2008 roku otrzymał od fundacji działającej na rzecz środowiska WWF Niemcy oraz czasopisma ekonomicznego Capital tytuł „Ekologicznego managera roku”.
  • Rok 2008 był dla spółki wyjątkowo ważny ze względu na 250. rocznicę założenia. Tym samym Faber-Castell jest jednym z najstarszych przedsiębiorstw przemysłowych na świecie.
  • W 2012 roku firma wprowadziła na rynek innowacyjne markery i zakreślacze GRIP charakteryzujące się wyjątkowym designem, ergonomią i dbałością o środowisko.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl